اقامت دائم کانادا چیست؟
نوشته شده توسط : علی

اقامت دائم کانادا چیست؟

 

اتباع و متقاضیان خارجی دارای تابعیتی غیر کانادایی که تمایل به کار، تحصیل و یا زندگی بطور دائم در کشور کانادا را دارند، با داشتن شرایط لازم، قادر به کسب اقامت دائم کانادا خواهند بود. این دسته از افراد با دریافت کارت اقامت دائم PR (Permanent Resident Card) علاوه بر داشتن مجوز ورود به کشور کانادا بدون ویزا، می توانند شرایط را برای دریافت تابعیت کانادا فراهم نمایند.

البته مهاجرت و دریافت اقامت دائم کانادا از طریق روش های مختلفی امکان پذیر است. که بهتر است هر متقاضی با توجه به شرایط خود آن را انتخاب نماید.

 

اقامت موقت کانادا چیست؟

 

متقاضیان در صورت اقامت در بازه کوتاه مدت و موقتی، می توانند با دریافت ویزای موقت کانادا به این کشور سفر کنند. بر اساس ویزای موقت، افراد با مراجعه به کنسولگری کانادا می توانند تا بازه ای مشخص شده (معمولا ۶ ماه) در کشور کانادا اقامت داشته باشند.

اخذ ویزای اقامت موقت کانادا مجوز یک بار ورود و یا چندبار ورورد متقاضیان به این کشور را فراهم می کند. براین اساس، متقاضیان دارای مجوز یک بار ورود تنها یکبار و به مدت شش ماه قادر به اقامت کانادا هستند؛ در حالی که متقاضیان دارای مجوز چند بار ورود قادرند تا پایان اعتبار ویزا چندین بار بصورت موقت، در این کشور اقامت نمایند.

همچنین اقامت از این طریق نیز شامل روش های مختلفی چون ویزای توریستی، سوپر ویزا، ویزای کار در تعطیلات، ویزای تحصیلات (کمتر از ۶ ماه) و… می شود.

 

مدارک لازم برای مهاجرت به کانادا

 

پس از آشنایی با مراحل مهاجرتی و برنامه ریزی های لازم، جهت سپری کردن روند مهاجرتی مستلزم ارائه مدارک جامع تری هستید؛ مدارکی چون:

  • اسناد هویتی (شناسنامه، کارت ملی و گذرنامه معتبر به همراه عکس پاسپورتی)
  • مدارک مربوط به فرآیند انگشت نگاری
  • اسناد بانکی (جهت اثبات میزان دارایی، اموال و تمکن مالی)
  • مدارک تحصیلی (شامل آخرین مدرک تحصیلی، ریز نمرات، گواهی اشتغال به تحصیل)
  • مدارک شغلی (شامل بیمه کار، سوابق شغلی، فیش حقوقی)

ضمنا سه مدرک پاسپورت (گذرنامه)، ویزا و مدارک مربوط به تمکن مالی در هنگام مهاجرت به کانادا جهت ارائه به ماموران فرودگاهی، الزامی است.

 

برای اطلاعات بیشتر به صفحه مدارک لازم برای ویزای کانادا مراجعه کنید.

 
بهترین روش مهاجرت تضمینی به کانادا
 

سریع ترین راه مهاجرت به کانادا چیست؟

 

سیستم و برنامه رتبه بندی اکسپرس اینتری (Comprehensive Ranking System-CRS) سریع ترین راه اخذ اقامت دائم کانادا می باشد که به افراد کمک می کند از طریق تخصص کاری، اقامت کشور کانادا را بدست آورند. در واقع این سیستم زیر نظر دولت فدرال و بعضی از سیستم های مهاجرتی استانی، به عنوان سریع ترین راه مهاجرت به کانادا معرفی شده است.

 

در این برنامه براساس ویژگی هایی چون سن، تحصیلات، مدرک زبان و سابقه کاری به افراد امتیاز می دهند (مجموعا ۱۲۰۰ امتیاز). در صورت برخوداری از امتیاز و شرایط لازم، متقاضیان می توانند پس از تشکیل پروفایل خود، در دوره های از پیش انتخاب شده برای امتیازبندی CRS Point، در مدت زمان ۱۵ دقیقه، به رقابت بپردازند و در صورت کسب امتیاز بالا، برای متقاضیان دعوت نامه ارسال می شود.

 

آیا مهاجرت به کانادا بدون وکیل ممکن است؟

 

بله، بدون وکیل هم می توان برای مهاجرت به کانادا اقدام کرد. کافی است به وبسایت اداره مهاجرت کانادا به آدرس (www.canada.ca) مراجعه کنید و تمام مراحلی که باید انجام شود را به دقت مطالعه کنید و مدارک مورد نیاز را آماده کنید. تمام اطلاعاتی که نیاز دارید به همراه توضیحات تمام روش های مهاجرتی در این وبسایت در دسترس است. اما اگر بخواهید مراحل کار را سریع تر و با ریسک کمتر انجام دهید، توصیه می کنیم به وکیل مهاجرت مراجعه کنید زیرا وکیل و مشاور مهاجرت به قوانین و مقررات و روال کار آشنایی بیشتری دارند و راه را برای شما هموار می کنند.

 

شرایط لازم برای مهاجرت کانادا چیست؟

 

مهاجرت به کانادا بر اساس نوع ویزا و روش های انتخابی هر فرد متفاوت می باشد اما با این وجود، توجه به برخی از شرایط برای تمامی برنامه های مهاجرتی الزامی است. برای اطلاعات بیشتر می توانید به وبسایت اداره مهاجرت مراجعه نمایید.

  • ارائه مدارک تحصیلی
  • برخورداری از مهارت و مدرک زبان
  • ارائه گواهی پزشکی و سوء پیشینه (فرد برای مهاجرت، باید در سلامت کامل جسمی و روحی باشد.)
  • ارائه مدارک لازم و اطلاعات شخصی
  • ارائه برنامه مهاجرتی
 

اگر مهاجرت به کانادا را برای ترسیم آینده ای روشن برای خود و فرزندانتان در نظر دارید و به دنبال راهی مطمئن و سریع برای دریافت اقامت دائم کانادا هستید، موسسه مهاجرتی آتلانتیک ۷۲۴ با تیمی متخصص از وکلا و مشاوران مهاجرتی، شما را در یافتن بهترین شرایط مهاجرت به کانادا یاری می نماید. هر روشی که برای مهاجرت در نظر داشته باشید اعم از تحصیلی، شغلی، سرمایه گذاری و سایر روش های رایج، مشاوران مهاجرتی باتجربه در تمام مراحل مهاجرت کانادا در کنار شما عزیزان خواهند بود.





:: برچسب‌ها: مهاجرت به کانادا ,
:: بازدید از این مطلب : 897
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 10 آذر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: